۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۱۱۵۰۴

دختران امریکایی در حال پیوستن به داعش+عکس

داعش در حال جذب زنان از آمریکاست.
داعش به دنبال جذب دختران آمریکایی به گزارش نفت ما و به نقل از رویترز، مقامات آمریکایی در حال تحقیق درباره سوژه جدیدی به نام پیوستن زنان از آمریکا به گروه داعش هستند.

گروه افراط گرای دولت خلافت اسلامی (داعش) هم اکنون مناطق وسیعی در شمال سوریه و عراق را در کنترل خود دارد. داعش تاکنون به اقدام ضدانسانی و کشتار گسترده غیرنظامیان دست زده است.

"عبدالرزاق بیهی" یک از سران جامعه سومالیایی های آمریکا گفت: حداقل سه خانواده سومالیایی تبار آمریکا به تازگی به ناپدید شدن دختران خود پی برده اند و احتمال می دهند این دختران تلاش کرده اند به داعش بپیوندند.

این سه خانواده سومالیایی در منطقه میناپولیس سانت پول آمریکا زندگی می کردند و 6 هفته پیش از ناپدید شدن دختران مطلع شدند.
در حادثه دیگری، دختر آمریکایی سومالیایی تبار 19 ساله تلاش کرد از پدر و مادرش فرار کند.

او به والدینش گفته بود که به مراسم جشن یکی از دوستانش می رود اما به جای این، به ترکیه رفت و به داعش در سوریه پیوست.
این حادثه روز 25 آگوست گذشته در شهر سانت پول آمریکا روی داد.

مقامات آمریکایی می گویند آنها معتقدند در سال جاری میلادی حدود 15 تا 20 فرد دارای ارتباط با سومالیایی های ایالت مینه‌سوتا آمریکا در میان گروه های افراط گرای اسلامی در سوریه در حال جنگ هستند. این احتمال وجود دارد که این افراد به سازماندهی و اعزام زنان و مردان از آمریکا به سوریه برای پیوستن به داعش اقدام کرده اند.

همچنین به احتمال زیاد دختری به نام "سانت پول" در آمریکا به دست افراد حامی گروه های تندروی اسلامگرا، سازماندهی و به سوریه اعزام شده است.
در هفته گذشته نیز یک زن آمریکایی به نام شانون کونلی 19 ساله که به عنوان کمک پرستار فعالیت می کند اعتراف کرد که تلاش کرده است برای پیوستن به داعش به خاورمیانه سفر کند.

این زن آمریکایی ساکن ایالت کلرادو به هنگام ترک این کشور در فرودگاه بین المللی دنفر بازداشت شد. او تنها بلیت رفت در اختیار داشت. در تحقیقات بعدی مشخص شد یک افراط گرای اسلامی در سوریه، وی را از طریق اینترنت جذب و مقدمات خروج او از آمریکا و پیوستن به داعش را فراهم کرده بود.

در حالی که زنان و دختران فکر می کنند به هنگام پیوستن به داعش در جبهه جنگ یا حداقل نقشی را در تاسیس دولت خلافت اسلامی  (داعش) ایفا خواهند کرد اما واقعیت چیز دیگری است.

خانم "میا بلوم" عضو مرکز تحقیقات تروریسم و امنیت در دانشگاه دانشگاه ماساچوست آمریکا گفت: بررسی صفحات زنان و دختران حامی داعش در شبکه های اجتماعی و دیگر سایت های اینترنتی نشان می دهد افراط گرایان اسلامی به زنان و دختران جز به عنوان "همسر" نگاه نمی کنند.

وی افزود: داعش این زنان را جذب می کند تا از آنها به عنوان کارخانه تولید مثل استفاده کند. داعش تلاش می کند دولت اسلامی برپا کند به همین دلیل نیازمند خانواده سازی هستند.

بلوم اضافه کرد: گروه های افراط گرای اسلامی مانند القاعده و داعش معمولا در خط مقدم جنگ، زنان را مستقر نمی کند البته داعش برخی دختران را در شمال سوریه در مراکز ایست بازرسی مستقر کرده است تا به بازرسی زنان بپردازند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی