۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۱۱۵۰۱

ناامنی در لیبی و عراق به آینده اوپک صدمه می زند

به گزارش نفت ما،وال استریت ژورنال با اشاره به تداوم بحبوحه افت قیمت های جهانی نفت به نقل از دبیرکل اوپک اعلام کرد: ناامنی های سیاسی در عراق و لیبی می تواند بر چشم انداز تولید نفت این سازمان تاثیر بگذارد.  به نقل از این روزنامه آمریکایی، عبداله سالم البدری در مصاحبه اختصاصی با وال استریت ژورنال در محل سازمان یادشده در وین پایتخت اتریش گفت: با توجه به اینکه عراق از پتانسیل بالایی برای افزایش تولید نفت برخوردار است، باید مشکلات امنیتی خود را حل کند.
وی ادامه داد: اگر امنیت نباشد، سرمایه گذاری نخواهد بود و اگر سرمایه گذاری نباشد، افزایش عرضه امکان پذیر نیست.

دبیرکل اوپک اظهار داشت: عراق یک برنامه بلندمدت برای سه برابر کردن ظرفیت تولید خود به 9 میلیون بشکه در روز تا سال 2020 دارد و این بدان معنی است که این کشور می تواند تولید خود را با سرعتی بیش از دیگر کشورهای این سازمان 12 عضوی افزایش دهد.

البدری اضافه کرد: لیکن پیشروی سریع داعش در غرب این کشور بر این مساله سایه تردید افکنده است، هرچند آنها هنوز از میدان های نفتی جنوب عراق دور هستند.

تولید نفت لیبی به مدت طولانی تعطیل بوده و فقط تابستان امسال، هنگامی که پایانه ها و میدان های نفتی آن بازگشایی شدند، تولید را از سر گرفت اما رشد صنعت نفت لیبی دقیقا همزمان شده با اینکه این کشور در حال سقوط به هرج و مرج سیاسی است.

این مقام مسوول گفت: وضع صنعت نفت لیبی در بالا و روی زمین بدتر خواهد شد. شرکت های خارجی (هم شرکت های کاوشگر و هم شرکت های ارایه کننده خدمات) تا زمانی که مشکل امنیت این کشور حل نشود، به لیبی نخواهند آمد.

دبیرکل اوپک به رغم نگرانی در مورد عرضه ادامه داد: تقاضای نفت می تواند از مساله عدم اطمینان موجود در رشد اقتصاد جهانی تاثیر پذیرد.

البدری اضافه کرد: اگر رشد اقتصادی چشمگیر نباشد، این مساله می تواند روی تقاضای نفت اثر گذارد، ضمن آنکه وقتی چشم انداز اقتصاد کلان مطرح است، آسمان پر از ابر است.

دبیرکل اوپک ادامه داد: در این میان، اوپک به منظور پیدا کردن راهی برای کاهش مصرف نفت و گاز اعضای خود مشغول مطالعه و بررسی است، هدف این است که از راه کاهش مصرف داخلی انرژی، بخش بیشتری برای صادرات باقی بماند.

وی گفت: آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می کند تولیدکنندگان نفت در خاورمیانه و شمال آفریقا که بسیاری از آنها عضو اوپک هستند، سالانه حدود 200 میلیارد دلار صرف یارانه انرژی می کنند که این سیاست به افزایش مصرف داخلی انرژی کمک می کند.

البدری افزود: با وجود افزایش تولید نفت در کشورهای دیگر به ویژه آمریکا به لطف انقلاب نفت سنگین، تعهد اعضای اوپک تا سال 2019 برای سرمایه گذاری 270 میلیارد دلار در بخش نفت و گاز و پروژه های تولیدی متعهد هستند.  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی