۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۱۱۰۳۹۸
وزیر نفت:

کدام قرارداد بوده که طرف مقابل خواسته و ما امضا نکردیم؟

زنگنه درباره مذاکرات برای امضای قرارداد با شرکت‌های خارجی اظهار کرد: کدام قرارداد بوده که طرف مقابل خواسته و ما امضا نکردیم؟ وقتی طرف مقابل حاضر نیست امضا کند، من چه کاری می‌توانم انجام دهم؟
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،وزیر نفت دستاوردهای صنعت نفت طی ٤٠ سال گذشته و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح کرد.  بیژن زنگنه در نشستی خبری که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به انتقاداتی که درباره امضای قرارداد با شرکت‌های چینی و روسی مطرح می‌شود، گفت: من فقط نوکر یک ملت هستم و فقط در مقابل یک ملت تعظیم می‌کنم و آن هم ملت ایران است.
  وی درباره مذاکرات برای امضای قرارداد با شرکت‌های خارجی اظهار کرد: کدام قرارداد بوده که طرف مقابل خواسته و ما امضا نکردیم؟ وقتی طرف مقابل حاضر نیست امضا کند، من چه کاری می‌توانم انجام دهم؟ او از بهره‌برداری از پایانه جاسک در سال ٩٩ خبر داد و افزود: پایانه جاسک یک پایانه صادراتی خارج از خلیج فارس است که کارهای ساخت خط لوله، احداث مخزن و ایجاد ترمینال آن آغاز شده است و در سال ٩٩ در دریای عمان به بهره‌برداری می‌رسد. زنگنه گفت : کرسنت یک پرونده زنده است. متاسفانه ما عده‌ای ما را با لجبازی و نداستن قواعد بین‌المللی در چاه عمیق انداختند.در فرآیند داوری در پرونده کرسنت در سال‌های اخیر با تلاش زیاد سعی کردیم به خوبی عمل کنیم و به نتیجه خوبی برسیم. به طوری که داوری در مرحله نزدیک به صدور رای بود اما کارهایی کردند که اعلام رای به تعویق بیافتد.   وی ادامه داد: این اعدادی که برخی می‌گویند به نفع کرسنت است و من متوجه دلیل آن نمی شوم. بعد از رای داوری بهتر می‌توانیم درباره کرسنت صحبت کنیم.    وزیر نفت در پاسخ به پرسشی درباره دلیل اعتراض یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر مخالفت زنگنه با پالایشگاه سازی توضیح داد:  من دشمن پالایشگاه سازی نیستم. قانون ما را از پالایشگاه سازی منع کرده و واگذاری پالایشگاه ها هم به همین دلیل انجام شد.    وی گفت: در این زمینه نزدیک 2 میلیون بشکه موافقت اصولی دادیم که 600 هزار بشکه آن برای پالایشگاه های کوچک برای میعانات گازی و نفت خام است. هر که هم حمایت بخواهد، ما حمایت می کنیم. ما که دیگر نمی توانیم جای بخش خصوصی کار انجام دهیم. درنامه 72 نفر هم به شیرین سازی میعانات گازی اشاره کردند، مگر امریکا مشکلش درصد گوگرد میعانات است؟! این چه حرفی است؟    وزیر نفت افزود : ما معافیت برای صادرات نفت خام داریم اما برای صادرات فراورده نداریم. روی چه حسابی برخی فکر می کنند مصرف فراورده ساده است؟ می گویند به همسایگان صادر کنید. مگر مثلا افغانستان چقدر مصرف فراورده دارد. کار مهمی که کردیم مصرف پالایشگاه های داخلی را افزایش دادیم.       زنگنه درباره کشف میدان جدید نفتی در آبادان و بنزین گفت: اطلاعاتی که ما درباره کشف میدان در آبادان اعلام کردیم به همان اندازه ای بود که اعلام شد. نفت این میدان سبک است و اطلاعات بیشتر بعد از بررسی بیشتر اعلام می شود.   وی افزود : ما سالها بود در سطح آبادان و در جنوب دارخوین  دنبال نفت می گشتیم. امیدواریم در این اطراف بازهم میدانهای دیگر نفتی را کشف کنیم.      وی تصریح کرد: سالانه ۹ درصد به تعداد خودرو افزوده می شود و به همین میزان، مصرف بنزین افزایش پیدا می کند.   زنگنه ادامه داد: مجلس توپ پذیر نیست و تصمیمی درباره افزایش قیمت بنزین نمی گیرد. من فکر می کنم مجلس در سال ۹۸ تصمیمی درباره قیمت بنزین نخواهد گرفت.      
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی