۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۱۱۰۳۵
طی بازدید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از مدیریت اکتشاف:

بلوک های جدید اکتشافی – توسعه ای کشور معرفی شد

به گزارش نفت ما،با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مدیریت اکتشاف، فعالیت های انجام شده در خصوص بلوک های جدید اکتشافی و توسعه ای کشور به منظور استفاده از خرد جمعی تشریح شد.    به نقل از شرکت ملی نفت ایران، رکن الدین جوادی روز گذشته (دوشنبه؛ 10 شهریور) ضمن بازدید از مجموعه مدیریت اکتشاف و دیدار با مسولان از نزدیک در جریان روند امور جاری این مدیریت قرار گرفت.

در این بازدید، فعالیت های انجام شده در خصوص بلوک های جدید اکتشافی – توسعه ای کشور به منظور هم افزایی و استفاده از خرد جمعی مجموعه شرکت ملی نفت ایران، تشریح شد. در ابتدای این نشست، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران ضمن بیان مختصری از اهداف و ماموریت های معاونت بلوک های اکتشافی و مشارکت های خارجی، گفت: برای نیل به اهداف در فضای جدید رقابتی در منطقه و جهان نیاز به تکمیل ساختار این معاونت و ایجاد زیرساخت های مناسب است. هرمز قلاوند از آماده سازی موقعیت 40 بلوک جدید در معاونت بلوک های اکتشافی و مشارکت های خارجی مدیریت اکتشاف خبر داد و تشریح تاریخچه چهار دوره گذشته مناقصات بلوک های اکتشافی و توسعه ای کشور، نقاط قوت و ضعف و آسیب شناسی مختصری از آنها توسط مجری بلوک های اکتشافی پرداخت. همچنین مراحل بازنگری بلوک های موجود و چگونگی معرفی بلوک های جدید برای دور آینده مناقصات تشریح شد.  در خاتمه با توجه به رویکرد مدل جدید قراردادها مبنی بر ارتباط ریسک پروژه ها به پاداش قابل پرداخت به پیمانکاران، پیشنهادها و چالش های موجود در راه تعیین ریسک پروژه ها و ضرورت تعیین یک مدل علمی قابل قبول در این زمینه ارائه شد. در ادامه جلسه، شرکت کنندگان از مرکز داده های مدیریت اکتشاف (Data Center) که مرکز مکانیزه نگهداری و راهبری کلیه اطلاعات فنی موجود در این مجموعه است و همچنین از مرکز نمایش واقعیت مجازی ((Virtual Reality Center بازدید کردند گفتنی است، مرکز VRC امکان تلفیق، مطالعه و بررسی سه بعدی داده های اکتشافی را فراهم ساخته و از نظر سطح فناوری و قابلیت های عملیاتی در نوع خود در کشور و منطقه بی نظیر است که در این راستا اطلاعات لرزه نگاری میادین آزادگان و پارس جنوبی برای حاضران در این بازدید به صورت سه بعدی به نمایش درآمد. در این برنامه بازدید، علی کاردر؛ معاون جذب سرمایه گذاری خارجی، عبدالرضا دلپریش؛ مدیر برنامه ریزی تلفیقی، محمودرضا فیروزمند؛ مدیر امور حقوقی و قراردادها، محمد علی عمادی؛ مدیر پژوهش و فناوری، سید مهدی حسینی؛ رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی، خانم کاتبی؛ عضو کمیته بازنگری؛ محمد ناصری؛ رئیس روابط عمومی به همراه هرمز قلاوند؛ مدیر اکتشاف، نعمت الهی؛ معاونت بلوک های اکتشافی و مشارکت های خارجی و مجریان بلوک های اکتشافی، معاونان و روسای بخش های فنی و امور اکتشاف مدیریت اکتشاف، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران را همراهی می کردند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


كارشناس مطالعات نفت
با سلام
كاش مدير عامل محترم نفت ، نيم نگاهي نيز به كارنامه مديريتي بسيار ضعيف و پر از اشتباه اقاي قلاوند بعنوان مدير اكتشاف مي انداخت و ايكاش انقدر كه بلوك هاي اكتشافي أهميت يافته ، صيانت و حفظ نيروهاي كار امد و جلو گيري از هرز رفت نيروي انساني و هدر رفتن سرمايه هاي مالي نيز مورد توجه قرار ميگرفت
كاش كسي مي پرسيد كه چرا طي دو سال اخير به چنين سطح نازلي از نتايج در مديريت اكتشافي رسيده ايم كه قبل از ان برقله جهاني ميدرخشيد و پيش مي رفت.
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی