۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
کد مطلب : ۱۰۹۲۴۲

چرا کاسبان تحریم نگران خروج قیر صادراتی از بورس هستند ؟

در این بحبوحه علمداران رانت خوار و کاسبان تحریم با انحاء و روشهای مختلف و نگران از دست دادن بازار خاص این محصول هر روز به مخالفت با این تصمیم برخاسته اند و جالب اینکه این طیف از گروه تولیدکنندگان اصلی و صاحبان دغدغه های جدی فعلی نیستند.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،قیر ایران با صادرات بیش از سه میلیون تن در سال که آوازه آن در بین مشتریانش همچنان طنین انداز است این روزها حال و روز خوشی ندارد و بدلیل شرایط تحریمی دچار افت صادرات شده و اقبال خریداران خارجی برای خرید از بورس کالا به شدت افت کرده است.

افت صادرات در ماههای اخیر موجب نگرانی بسیاری از تولیدکنندگان داخلی شده و یکی از دلایل ان نیز سازوکار عرضه های صادراتی در شرایط تحریمهاست چرا که خریدار خارجی به دلیل شرایط تحریمی کشور و مشکلات بانکی دیگر راغب به خرید قیر ایران نبوده و بدنبال جایگزین کردن قیر مورد نیاز خود از دیگر کشورهای منطقه است.

در همین حال شریعتمداری وزیر رفاه با دغدغه جدی و درست تهدیدهای اشتغال این صنعت با اقدامی به موقع و قابل تحسین به فوریت نامه ای را برای بیژن زنگنه وزیر نفت می نویسد و در آن عنوان می کند ادامه وضعیت فعلی و محدود بودن خریداران قیر ایران، بایستی برای نجات صنعت قیر کشور و جلوگیری از دست دادن بازارهای صادراتی فروش قیر از راهکاری منطقی و متناسب با شرایط و در اختیار شرکت های تولید کننده قرار بگیرد.

اینکه کشور در شرایط خاصی قرار دارد بر همگان روشن است و این اقدام از سوی دو وزیر کارکشته دولت تدبیر و امید نشان از عزم جدی دولت برای حفظ اشتغال این صنعت و تداوم صادراتی قیر کشور حکایت دارد .

حال در این بحبوحه علمداران رانت خوار و کاسبان تحریم با انحاء و روشهای مختلف و نگران از دست دادن بازار خاص این محصول هر روز به مخالفت با این تصمیم برخاسته اند و جالب اینکه این طیف از گروه تولیدکنندگان اصلی و صاحبان دغدغه های جدی فعلی نیستند.

آقایان اجازه دهید تولیدکنندگان واقعی با معیارهای تخصصی موضوع را در شرایط تحریمها مدیریت نمایند.

در خاتمه سوال این است اگر این صنعت متوقف و اشتغال آن از بین برود نوک حمله های شما کجا را نشانه خواهد گرفت؟
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای