۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۱۰۸۸۹
میزان بنزن موجود در بنزین پتروشیمی‌ها طی سال‌های ۸۹ تا ۹۲

بنزن تا ۴۰ برابر حد مجاز بوده است!

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: بر اساس نامه رسمی شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی میزان بنزن موجود در بنزین پتروشیمی‌ها طی سال‌های ۸۹ تا ۹۲ تا ۴۰ برابر حد مجاز بوده است.
بنزن تا ۴۰ برابر حد مجاز بوده است!
به گزارش نفت ما،دکتر یوسف رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به این که سازمان حفاظت محیط زیست پیش از این از آلایندگی بنزین‌های پتروشیمی خبر داده بود، افزود: متاسفانه برخی آقایان با سیاسی کردن موضوع آلودگی این بنزین ها و هدایت این موضوع به مباحث غیرکارشناسی، سعی در تکذیب این امر کرده بودند.

وی با اشاره به استاندارد ترکیبات آروماتیک و بنزن موجود در بنزین ها بر اساس استاندارد یورو ۴، گفت: بر این اساس حد مجاز بنزن باید یک درصد و مواد آروماتیک ۳۵ درصد حجمی باشد.

سرپرست مرکزملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نامه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در این خصوص، گفت: در حالی که میانگین مصرف ریفرمیت دریافتی از پتروشیمی برزویه در بنزین مصرفی کشور از یک هزار و ۵۵۹ مترمکعب در روز در سال ۸۹ به ۳ هزار و ۴۰۵ متر مکعب در روز در سال ۹۲ رسید، میزان بنزن موجود در این ترکیب بین ۱.۵ تا ۲ درصد حجمی و ترکیبات آروماتیک آن بین ۶۰ تا ۶۵ درصد حجمی بوده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی