۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۱۰۸۸۴

واکنشهای عربی به آتش بس در نوارغزه

به گزارش نفت ما،برقراری آتش بس در نوارغزه با موجی از واکنش های عربی مواجه شده است. گروه های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی پس از مذاکرات طولانی و حدود دو ماه جنگ در نوارغزه شب گذشته درباره آتش بس به توافق رسیدند.

توافق بر سر آتش بس و توقف جنگ در نوارغزه با موجی از واکنش ها مواجه شده است. این آتش بس از ساعت 20:30 دقیقه شب گذشته به وقت تهران آغاز شد.

در پی آغاز آتش بس نامحدود در غزه مردم فلسطین به جشن و پایکوبی پرداختند. مردم فلسطین به ویژه در غزه معتقدند: پذیرش شرایط آتش بس توسط رژیم صهیونیستی پس از گذشت 51 روز از تجاوزات همه جانبه علیه غزه، پیروزی مقاومت محسوب می شود، به ویژه اینکه در این جنگ صهیونیستها هیچ دستاورد قابل ذکری غیر از کشتار زنان و کودکان فلسطینی نداشته اند.

پایگاه خبری العهد لبنان گزارش داد: وزارت کشور فلسطین در بیانیه ای به ملت فلسطین تبریک گفت و اعلام کرد: این پیروزی مرحله جدیدی را در زمینه آزادی ملت فلسطین و مقابله با اشغالگران اسرائیلی تاسیس کرد.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین نیز اعلام کرد که همزمان با شادی مردم غزه شهروندان فلسطینی ساکن قدس و کرانه باختری نیز به محض اعلام خبر آتش بس به شادمانی پرداختند. در همین راستا راهپیمایی گسترده ای در محله "العیسویه" در شهر قدس انجام شد.

رژیم صهیونیستی که از ایستادگی گروه های مقاومت فلسطین در جنگ غزه به تنگ آمده بود راهپیمایی مردم فلسطین در مناطق "شعفاط" و "بیت حنینا" در قدس اشغالی را متفرق کردند. نظامیان صهیونیست در این حمله از گلوله پلاستیکی و بمب های صوتی استفاده کردند.

المیادین نیز گزارش داد که شهروندان اردنی سوار بر خودروهایشان در امان پایتخت اردن به جشن و پایکوبی پرداختند و خوشحالی خود را از پیروزی مردم فلسطین در جنگ غزه ابراز کردند.

روزنامه البیان چاپ امارات نیز گزارش داد: "شیخ محمد الموعد" سخنگوی رسمی شورای علمای فلسطین در لبنان پیروزی ملت فلسطین و پایداری آن در جنگ غزه را تبریک گفت.

وی با بیان این مطلب افزود: غزه از روز نخست جنگ با پایداری و مقاومت خود به پیروزی رسید و با خون کودکان، زنان و افراد مسن و قهرمانان گروه های مقاومت و اتحاد پیروز شد.

شیخ محمد الموعد در پایان اعلام کرد که پیروزی بزرگ فلسطین به زودی و به یاری خدا با آزادی قدس و کل فلسطین محقق خواهد شد.

گفتنی است کشورهای عربی که همواره در برابر جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین سکوت کرده اند اکنون در مقابل پیروزی مقاومت فلسطین واکنشی از خود نشان نداده اند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی