۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۱۰۸۵۱

پای فامیل دور به نود باز شد

به گزارش نفت ما، برنامه دوشنبه شب نود با محوریت بررسی اتفاقات هفته چهارم و پنجم لیگ برتر در حالی پخش شد که فشردگی آیتم‌ها شب "شلوغ و پلوغی" را برای عادل فردوسی پور رقم زد.  برنامه نود دوشنبه شب در حالی روی آنتن رفت که بررسی دو هفته لیگ برتر (هفته چهارم و پنجم) در اولویت عادل فردوسی پور قرار داشت. سئوال برنامه زیباترین گلی بود که در مردادماه در لیگ برتر به ثمر رسیده بود.

در ابتدای برنامه، عادل فردوسی پور به توضیح درباره گزارشی پرداخت که هفته گذشته برای زاینده رود و دلایل خشک شدن آن پخش کرده بود که گویا ناراحتی تعدادی از مردم اهواز را در پی داشت. فردوسی پور توضیح داد که هیچ حرفی از رودخانه کارون به عنوان دلیل خشک شدن زاینده رود نزده بود. تهیه کننده برنامه نود برای به دست آوردن دل مردم اهواز حتی گزارشی از آلودگی هوای این شهر در سال 1390 پخش کرد. نکته عجیب اینکه هدایت الله ممبینی کارشناس داوری برنامه که عضو شورای شهر اهواز هم هست، برای دقایقی به عنوان کارشناس محیط زیست به صحبت پرداخت و حتی به بحران کم آبی اهواز هم اشاره کرد!

فردوسی پور بیش از 15 دقیقه برنامه‌اش را به مسائل زیست محیطی و مرور مصاحبه سه سال گذشته اختصاص داد که به نظر می‌رسید آماده نبودن آیتم‌های مورد نظر برنامه عامل وقت کشی مجری برنامه نود بود!

برنامه به صورت جدی با بخش نود درجه شروع شد. در این قسمت مواردی از جمله درگیری "فامیل‌های قلعه نویی" در دیدار استقلال با سایپا در جریان مسابقه، خنده‌های عابدزاده روی نیمکت راه آهن و پارچ آب ورزشگاه فولادشهر مورد توجه فردوسی پور قرار گرفته بود. وی همچنین با نشان دادن تصاویری از دیدار تراکتورسازی با پدیده و نبودن کودکان جلوی بازیکنان تراکتورسازی قبل از شروع مسابقه، به کشیده شدن سیاست کاهش فرزندآوری به فوتبال اشاره کرد!

در ادامه علی کفاشیان میهمان تلفنی برنامه بود و توضیحاتی درباره وضعیت تمدید قرارداد کی‌روش ارائه کرد. در همین هنگام فردوسی پور در کنار مسابقه پیامکی، یک نظرسنجی هم برای تمدید قرارداد کی روش گذاشت.

مسابقات هفته چهارم لیگ برتر و بررسی عملکرد داوران و حواشی این مسابقات به صورت فشرده در خلال صحبت‌های فردوسی پور پخش می‌شد. ممبینی کارشناس داوری تاکید کرد که در دیدار گسترش فولاد با پیکان خطای روی جهانگیر عسگری پنالتی نبوده است. همچنین در بازی نفت مسجد سلیمان با صبا در دقیقه 29 باید یک پنالتی برای نفت گرفته می‌شد.

از نکات حاشیه‌ای بازی‌های هفته چهارم که مورد توجه برنامه نود قرار گرفته بود، گلایه‌های سرمربی استقلال صنعتی خوزستان و دعوای فامیل امیر قلعه نویی با مدافع استقلال بود. ویسی که در جریان دیدار استقلال صنعتی با فولاد از سوی هواداران استقلال مورد فحاشی قرار گرفته بود، بعد از بازی با بغض گفت که علیه وی فحش‌هاش ناموسی داده‌اند و حتی یک پسر بچه 13 ساله وی را دلال خطاب کرده است.

علاوه بر این، پخش تصاویر درگیری امیر حسین صادقی با یکی از بستگان امیر قلعه نویی بعد از بازی با سایپا برای لحظاتی روی آنتن رفت و گزارش کوتاهی از آن پخش شد. در این گزارش از فامیل امیر قلعه نویی که یک طرف درگیری بود با عنوان "فامیل دور" یاد شد!

دیگر آیتم برنامه، تقویم نود بود. افتتاح ورزشگاه امجدیه و نحوه نامگذاری این ورزشگاه در نوع خود جالب توجه بود. به گفته پیشکسوتان فوتبال تهران، زمین‌های مربوط به ورزشگاه، برای شخصی به نام امجد خان بوده است که قصد داشته این زمین‌ها را متری 2 ریال بفروشد. با این حال امجد خان به شرط  اینکه ورزشگاه به نام وی بشود، زمینش را هر متر به مبلغ 10 شاهی ارزانتر فروخت و این ورزشگاه به نام امجدیه شد.

مصاحبه با اولین گلزن دربی و اولین گلزن پرسپولیس در دیدار با استقلال هم در این بخش قرار داشت. زننده اولین گل دربی گفت که بعد از بازی (که با نتیجه 4 بر یک به سود استقلال تمام شده بود) 5 تومان جایزه گرفته بود ولی این مبلغ را خرج اسپورت کردن اتومبیلش کرده است!

در خلال برنامه، فردوسی پور تاکید کرد که فرصت زیادی ندارد و به خاطر بررسی دو هفته از مسابقات در یک شب، برنامه‌اش "شلوغ و پلوغ" است.

در روزهایی که بحث بخشیده شدن بازیکنانی که کارت معافیتشان مشکل داشت، این موضوع مجددا در برنامه نود برای سومین هفته متوالی گوشزد شد. تهیه کننده و مجری برنامه نود از مسئولان مربوطه درخواست کرد این موضوع "ماست مالی" نشود. فردوسی پور در این خصوص گفت: کاش یا اصلا بحث این کارتها مطرح نمی‌شد و یا حالا که مطرح شده، با آن برخورد شود. خون هیچ فردی از دیگران رنگین‌تر نیست.

در همین ارتباط گزارشگر برنامه نود یک مصاحبه چالشی با میلاد غریبی یکی از همین بازیکنان انجام داده بود که این مصاحبه روی آنتن رفت. نکته عجیب اینکه غریبی عنوان کرد نام دبیرستان و پیش دانشگاهی خود را فراموش کرده و چیزی یادش نمی‌آمد!

فردوسی پور همچنین به باند جعل کارت خدمت در اهواز اشاره کرد و گفت: 58 بازیکن در تیم‌های مختلف خوزستانی از جمله فولاد، استقلال صنعتی، فولاد نوین، نفت مسجد سلیمان و بندر کنگ هستند که این مشکل را دارند  ولی "مثل آب خوردن" برای تیم‌هایشان بازی می‌کنند.

بررسی عملکرد لژیونرها آیتم بعدی برنامه نود بود. در این قسمت علاوه بر پخش مصاحبه علیرضا جهانبخش، مسئولان تیم نایمخن درباره شرایط ماندگاری و یا جدایی این بازیکن ایرانی و پیوستنش به تیم‌های دیگر صحبت کردند.

پس از آن پرداختن به بازی‌های هفته پنجم لیگ برتر و حواشی همیشگی آن در دستور کار قرار گرفت و به مشکلات بعضی از مسابقات اشاره شد. در خلال این آیتم، عادل فردوسی پور اعلام کرد که برانکو ایوانکوویچ روی صفحه شخصی خود از پیشنهاد یک تیم لیگ برتری به وی خبر داده و نوشته است: "شاید الان وقت آن باشد که به خانه دوم خودم برگردم".

در قسمت پایانی برنامه هم دیدارهای روز دوم هفته پنجم به صورت فشرده پخش شد. البته تصاویری از بازی کودکان کار پیش از دیدار ذوب آهن و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی هم روی آنتن رفت و گزارشگر برنامه نود با این کودکان دقایقی هم صحبت شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی