۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۱۰۶۲۹۴

افتتاح آخرین واحد میدان گازی قطب شمال

پوتین در مراسم افتتاحیه این واحد تولید گاز، از طریق کنفرانس تلفنی، به مدیرعامل گازپروم، الکسی میلر، گفت: مقیاس این پروژه تحسین‌برانگیز است.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،غول صنعت گاز روسیه، گازپروم، آخرین واحد میدان گازی خود در قطب شمال، که پیش‌بینی می‌شود برای بیش از ۱۰۰ سال تولید گاز داشته باشد، را افتتاح کرد. بیش از ۱۰ سال طول کشید تا این کشور در شرایط آب‌وهوایی سخت این منطقه، زیرساخت‌های لازم را احداث کند. حالا میدان نفتی و میعانات گازی بوواننکوفو می‌تواند با ظرفیت کامل خود فعالیت کند و میزان تولید خود را به سطح هدف ۱۱۵ میلیارد مترمکعب در سال نزدیک کند. به گفته رییس‌جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، این تقریبا نصف میزان گازی است که گازپروم به بازار داخلی ارائه می‌کند و حدود نیمی از صادرات کنونی آن است. پوتین در مراسم افتتاحیه این واحد تولید گاز، از طریق کنفرانس تلفنی، به مدیرعامل گازپروم، الکسی میلر، گفت: مقیاس این پروژه تحسین‌برانگیز است. عملیات احداث این تشکیلات کلیدی قطبی در سال ۲۰۰۸ آغاز شد و این شرکت توانست یک مجتمع صنعتی قدرتمند در این منطقه برپا کند و همچنین تمام زیرساخت‌های لازم مانند راه‌آهن و فرودگاه را برای آن مهیا کند. ۲ واحد قبلی این مجتمع، تولید خود را در ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ آغاز کردند. عملیات تولید گاز در این تأسیسات بیش از صد سال و تا ۲۱۲۸ ادامه خواهد داشت. به گفته گازپروم، مرکز تولید گاز یامال، که شامل میدان بوواننکوفو است، در طول قرن بیست و یکم نقش اساسی‌ای در صنعت گاز ملی روسیه خواهد داشت. این شرکت همچنین اعلام کرد که خط‌لوله گازی اوختا-توژکای ۲، که برای انتقال گاز به خط‌لوله نورداستریم ۲ به آلمان، طراحی شده است، را به مسیر اصلی سیستم یکپارچه تامین گاز روسیه (یوجی‌اس‌اس) متصل کرده است. خط‌لوله جدید ۹۷۰ کیلومتر طول دارد و می‌تواند سالانه ۴۵ میلیارد مترمکعب گاز را انتقال دهد.
بوواننکوفو ستون اصلی مرکز تولید گاز یامال است و بزرگترین میدان گازی کشف شده در این منطقه است. در آغاز عملیات توسعه در سال ۲۰۱۲، ذخایر این میدان ۴.۹ تریلیون مترمکعب تاخمین زده شد. سال گذشته، تولید گاز این تاسیسات به ۸۲.۸ میلیارد مترمکعب رسید.   منبع:مهر 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی