۰
۲
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۱۰۴۷۶۰
خبر خوش گلپایگانی در خصوص وضعیت مالی حفاری شمال:

بدهی هایمان را تسویه می کنیم

گلپایگانی گفت: کاری که اینک ما داریم انجام می دهیم و به دلیل شرایط سخت و بی پولی، شبیه «جهاد» است و بدینوسیله جا دارد بار دیگر از وزارت نفت و جناب آقای مهندس زنگنه تقاضا نمایم ؛ شرکت حفاری شمال را همچون همیشه حمایت نمایند.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  مدیرعامل شرکت حفاری شمال طی مصاحبه ای با سایت شرکت حفاری شمال عنوان کرد: با توجه به سود بسیار خوبی که در شش ماهه نخست سال حاصل شد، امید راسخ دارم که در ماههای آتی شاهد بهبود وضع اقتصادی شرکت خواهیم بود . حمید رضا گلپایگانی با اشاره به این نکته که اصلاح زیر ساخت ها از مهمترین موضوع برای یک شرکت می باشد ، افزود :بر این اساس، با موافقت همه سهامداران به ویژه بنیاد مستضعفان که جا دارد تشکر ویژه ای از جناب آقای مهندس سعیدی کیا، رئیس محترم بنیاد داشته باشم، اصلاح ساختار شرکت با افزایش سرمایه 100 درصدی در دستور کار قرار گرفته است. بر این اساس، افزایش 100 درصدی سرمایه شرکت از محل مطالبات و آورده نقدی و به میزان 260 میلیارد تومان صورت گرفت که این اقدام قطعا موجب شکوفایی شرکت خواهد شد. بحث دیگر، شروع پروژه تدوین فرآیندهای سازمانی است. متاسفانه در طول این سالها، این شرکت بدون فرآیند اداره شده است و در حال حاضر تدوین فرآیندهای سازمانی در حال انجام است که ما حصل آن سرعت عمل در کارها، سیستم گرایی، کاهش هزینه، کنترل و مدیریت زمان و کیفیت در کارها خواهد بود.
وی افزود : شرکت حفاری شمال نیاز شدید به تزریق نقدینگی دارد و  این زیبنده نیست که روزانه بیش از 50 درصد وقت مدیریت ارشد این سازمان صرف رتق و فتق و جلسه با پیمانکاران طلبکار بگذرد. بدون شک استمرار حیات شرکت حفاری شمال که سهامدار اصلی آن بنیاد مستضعفان است، در گرو تزریق نقدینگی و دریافت مطالبات خویش است.
وی خاطر نشان کرد :شرکت حفاری شمال از 4 سال پیش 200 میلیارد تومان وام از یکی از بانک ها دریافت کرده و بابت آن با سود 30 درصد مبلغی در حدود5 میلیارد تومان در ماه به این بانک پرداخت می کند! خوب، این عدد بسیار سنگین و کمرشکن است و ادامه این روند قطعا به نابودی شرکت منجر می گردد. خوشبختانه با رایزنی های صورت گرفته، شرکت در حال مذاکره جهت فروش ساختمان مرکزی است و پول فروش این ساختمان به طور کامل صرف تسویه بخشی از بدهی با بانک خواهد شد تا ضمن تعدیل بدهی، نرخ بهره نیز به عددی معقول کاهش یابد. یقین دارم با فروش ساختمان«همیلا» و پرداخت بخشی از بدهی به بانک، این شرکت رونق و جان دوباره ای خواهد گرفت.همچنین دکل شرکت حفاری شمال  در حوزه برون مرزی دریای خزر، در مرحله انعقاد قرارداد برای تمدید آن است و به زودی فعالیت خود را از سر می گیرد.   مدیر عامل شرکت حفاری شمال خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی، کشور نیاز به همت و تلاش همگانی دارد و همه پیمانکاران و کارفرمایان بایستی با تمام قدرت و توان خویش کارها را به جلو ببرند و نسبت به اتمام پروژه های ملی «سنگ تمام» بگذارند. کاری که اینک ما داریم انجام می دهیم و به دلیل شرایط سخت و بی پولی، شبیه «جهاد» است و بدینوسیله جا دارد بار دیگر از وزارت نفت و جناب آقای مهندس زنگنه تقاضا نمایم ؛ شرکت حفاری شمال را همچون همیشه حمایت نمایند تا به مدد این حمایت و  با تکیه بر تلاش جمعی بتوانیم از مشکلات وموانع عبور نماییم . همچنین از همه پیمانکاران ارجمند شرکت حفاری شمال  که این شرایط سخت و طاقت فرسا را تحمل می کنند و همراه ما هستند، تشکرمی کنم و از سهامداران محترم نیز که با سعه صدر سالها سود خویش را دریافت نکرده و با افزایش سرمایه شرکت موافقت کردند نیز کمال تشکر و امتنان را دارم.            
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


حميد
گلپايگاني ملي حفاري و سروك كيش رو نابود كرد و الان اومده سراغ حفاري شمال و اينجا رو طي دو سال گذشته نابود كرده اميدوارم يكي پيدا بشه و جلوي اين ديوانه رو بگيره
حفار
یکی پیدا شد که کلا حفاری شمال رو نابود کرد آقای عیدی، تو دو ماه پرسنل ۴ بار اعتصاب کردن خدا به داد بچه های حفاری شمال برسه
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی