۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۱۰۴۷۳۱

چین بزرگترین خریدار گاز طبیعی جهان می شود

ظهور چین به عنوان یک قدرت بزرگ در بازارهای انرژی به سود صادرکنندگان گاز مایع طبیعی و شرکت گزپروم روسیه، مالک خط لوله عرضه کننده گاز طبیعی خواهد بود که سال آینده اولین اتصال خود را برای عرضه نفت به چین کامل می کند و به عنوان «قدرت سیبری» شناخته می شود .
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد چین تا سال ۲۰۴۰ بزرگترین کشور خریدار گاز در جهان خواهد شد.  طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی چین به بزرگترین کشور خریدار گاز در جهان تا سال 2040 تبدیل خواهد شد و از این نظر در کنار اتحادیه اروپا قرار می گیرد.
چین سال گذشته به عنوان دومین وارد کننده گاز مایع طبیعی کره جنوبی را پشت سر گذاشت و در حال گذشتن از ژاپن است .
تا سال 2040 این کشور 369 میلیارد مترمکعب گاز خریداری می‌کند، در حالی که مقدار خرید اتحادیه اروپا، بزرگترین خریدار حال حاضر تنها 4 میلیارد مترمکعب بیشتر خواهد بود. فاصله این دو در سال گذشته 243 میلیارد بود . چین با اتحادیه اروپا در تبدیل شدن به بزرگترین وارد کننده گاز تا سال 2040 رقابت می کند . ظهور چین به عنوان یک قدرت بزرگ در بازارهای انرژی به سود صادرکنندگان گاز مایع طبیعی و شرکت گزپروم روسیه، مالک خط لوله عرضه کننده گاز طبیعی خواهد بود که سال آینده اولین اتصال خود را برای عرضه نفت به چین کامل می کند و به عنوان «قدرت سیبری» شناخته می شود . حتی با وجود کاهش تقاضای گاز در اروپا به خاطر بازدهی جدی‌تر انرژی و اهداف استفاده از انرژی های تجدید پذیر، زیرساخت‌های گاز همچنان سرمایه اصلی برای امنیت عرضه باقی می مانند. کشورهای دارای سیستم های زیربنایی بهتر می توانند قیمت را در بازار کنترل کنند چون الگوهای آب و هوایی ناپایدار در قیمت‌گذاری مهم هستند . تقاضای گاز چین تا سال 2040 سه برابر شده و به 710 میلیارد متر مکعب می رسد، یعنی تقریبا 30 درصد کل رشد تقاضا در این مدت. تجارت جهانی گاز سالانه 2.3 درصد رشد می کند که اساس آن را توسعه بازار ال ان جی و از بین رفتن مرز بین صادرکنندگان و واردکنندگان تشکیل می دهد . خدمات رفاهی مختلف، شرکت های نفت ملی و بین المللی و موسسات و نهادهای تجاری بیش از پیش به دنبال مدیریت ریسک یا ایجاد ارزش با بهینه سازی بیشتر و تجارت هستند . ال ان جی سهم خود از بازار جهانی را به حدود 60 درصد از 42 درصد ارتقا داده و بازار گاز را جهانی تر و درهم تنیده تر کرده است . روسیه همچنان بزرگترین و تنها عرضه کننده گاز به اروپاست که 37 درصد کل واردات را در سال 2040 تشکیل خواهد داد .   منبع:تسنیم   
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی