۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
کد مطلب : ۱۰۴۷۲۰

پیشنهاد اختصاص ماهانه ۳۰ لیتر بنزین به هر ایرانی

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: با این اقدام خانوارها می توانند مازاد مصرف خود را با نرخ شناور بنزین به برندهایی که در جایگاه های سوخت مستقر هستند از طریق سامانه هوشمند که قابل فروش هستند، به فروش برساند.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،عضو کمیسیون انرژی مجلس، گفت: پیشنهاد اختصاص ماهانه ۳۰ لیتر بنزین به هر ایرانی مطرح شده که افراد می توانند مازاد بنزین خود را از طریق استارت آپ ها تا ۵ هزار تومان به فروش برسانند. علی بختیار ، با اشاره به اینکه سناریوهای مختلفی در کمیسیون انرژی درباره مدیریت مصرف سوخت ارائه شده است، گفت: در این راستا کمیته ای تشکیل شده تا نسبت به بررسی موضوعات و سناریوها بر مبنای سیاست های اعلامی اقدام شود. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مقرر شده که طرحی تهیه و اجرا شود که تاثیر نرخ تورم حداقلی بوده و به اقشار ضعیف و متوسط آسیب وارد نکرده و مردم را در مضیقه قرار ندهد، افزود: مقرر شده طرح برندینگ احیا و جلوی قاچاق سوخت گرفته شود، همچنین بین سامانه هوشمند سوخت و سامانه دیسپچینگ اتصال برقرار شود که مقرر شد انجمن نفت، کمیته و مرکز پژوهش ها طرحی را تهیه کنند که این سیاست ها در آن نهفته باشند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون تصمیمی در حوزه سوخت اتخاذ نشده و تا دو هفته آینده تعیین تکلیف می شود، ادامه داد:  در طرح تدوینی مقرر شده که روزانه یک لیتر به هر ایرانی اختصاص یابد که ماهانه 30 لیتر می شود، همچنین امکان فروش آن در سامانه ای مهیا می شود که مازاد سوختی که هر خانوار دارد بتواند در این سامانه به فروش برساند. نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: با این اقدام خانوارها می توانند مازاد مصرف خود را با نرخ شناور بنزین به برندهایی که در جایگاه های سوخت مستقر هستند از طریق سامانه هوشمند که قابل فروش هستند، به فروش برساند. بنزین به هر فرد داده می شود نه هر خودرو وی با بیان اینکه بر اساس این طرح سوخت موردنیاز در اختیار مردم قرار می گیرد تا در مضیقه قرار نگیرند، افزود: براین اساس بنزین به هر فرد داده می شود نه هر خودرو تا برای حمایت از گروه های آسیب پذیر خانوارها بتوانند سوخت را از طریق استارت آپ ها تا 5 هزار تومان به فروش برسانند که این علاوه بر درآمد استفاده بهینه از سوخت را رقم می زند. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: براساس طرح پیشنهادی همچنین مقرر شده حدود 20 میلیون لیتر روزانه به حمل و نقل عمومیاختصاص داده شود.    منیع:خانه ملت  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی