۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
کد مطلب : ۱۰۲۷۹

دفاع از حقانیت وزارت صنعت و بانک مرکزی

دفاع از حقانیت وزارت صنعت و بانک مرکزی
به گزارش نفت ما ، هفته گذشته ماجرای هشت ماهه واردات 650 میلیون یورویی کالا و نهاده های دامی با گزارش شفاف دیوان محاسبات کشور به پایان رسید.  در گزارش دیوان محاسبات کشور صراحتا بر عدم احراز سوء نیت و نیز عدم ورود ضرر و زیان به بیت المال تاکید شده و صحبتی از رانت نشده است هرچند روال ترخیص زودهنگام واردات برخلاف روش های جاری از سوی دیوان محاسبات اعلام شده اما ترخیص زود هنگام کالا و اقدامات مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی به منظور تامین و توزیع کالاهای اساسی و نهاده های دامی در راستای جلوگیری از کمبود آنها در بازار آثار مثبتی داشته که دیوان محاسبات در گزارش خود بر آن تاکید کرده است.
اما فردای اعلام گزارش دیوان محاسبات کشور، سخنگوی دولت بعد از نشست هیات دولت دلیل تسریع در ترخیص کالا را خالی بودن انبارها عنوان کرد موضوعی که بارها از سوی دولتمردان اعلام شده بود که به عقیده نگارنده حسن نیت دولت را در خصوص واردات 650 میلیون یورویی نشان می دهد.
در این میان به منظور دفاع از حقانیت وزارت صنعت و بانک مرکزی در جریان واردات 650 میلیون یورویی کالا و نهاده های دامی ذکر چند نکته با اهمیت به نظر می رسد:
در سال 1955 یک نفر تصمیم گرفت که از یک قانون غیرعادلانه و مبتنی بر تبعیض نژادی سرپیچی کند. وی از اینکه در اتوبوس، جای خود را به سفید پوستی واگذارد امتناع کرد و این عمل او، نتایجی به بار آورد. قصد او هر چه بود، پایبندی وی به معیارهای عالی تر زندگی، او را به انجام این عمل واداشت.
حتما شنیده ایم که برخی فرماندهان جنگ تصمیمات به هنگام و مناسب در شرایط بحرانی گرفته اند که دستمایه آن فتح بسیاری از عملیات ها با تمام سختی ها و مشقت های آن بوده است اگرچه در آن لحظه مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته اند اما نتیجه آن منافع ملی را به دنبال داشته است.
اما در جریان واردات 650 میلیون یورویی کالا و نهاده های دامی نیز چنین اتفاقی افتاد وزیر صنعت و رئیس کل بانک مرکزی آن روز تصمیم بزرگی گرفتند هرچند مورد انتقاد برخی افراد قرار گرفتند اما نتیجه ای که به همراه داشت این بود که کشور با کمبود کالاهای اساسی و نهاده های دامی مواجه نشد.
اکنون اگر عکس موضوع اتفاق می افتاد: اولا وزیر صنعت و رییس کل بانک مرکزی خود را بخاطر عدم تصمیم گیری به موقع نمی بخشیدند و مطمئنا منتقدان دیروز و امروز واردات 650 میلیون یورویی در هیبتی دیگر از دولت به واسطه عدم تصمیم گیری به هنگام انتقاد و چه بسا آنها را در پیشگاه ملت شرمنده می کردند!
به هرحال با تدبیری که وزارت صنعت و بانک مرکزی اندیشیدند و تصمیم بزرگی که گرفتند میزان ذخایر کالاهای اساسی و نهاده های دامی تامین شد تا تعادل و آرامش در بازار حاکم شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی