۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۱۰۲۲۳۵
اختصاصی "نفت ما"؛

اعتراض کارگران فاز ۱۲ عسلویه به کیفیت نامطلوب غذا

به‌گفته این کارگران، چنان‌چه آنها بخواهند خوراک خود را از بیرون تهیه کنند با فاصله ۲۰ دقیقه ای که تا شهر دارن ساده ترین خوراک ۱۵۰۰۰ هزار تومان هزینه دارد.
به گزارش منابع خبری، کارگران فاز 12 منطقه ویژه اقتصادی عسلویه نسبت به کیفیت نامطلوب خوراک معترض شدند.
منابع کارگری شاغل در عسلویه در گفتگو با خبرنگار نفت ما اظهار داشتند: بی‌کیفیت بودن خوراک در عسلویه تمام سطوح کارگران و سرپرستان و کارمندان این فاز را تحت تأثیر قرار داده و نارضایتی همه‌گیری ایجاد شده است.

بنا به اظهارات این کارگران، 350 تن از کارگران پیمانکاری شاغل در این فاز ظهر سه شنبه از تحویل خوراک خود امتناع کرده و در رستوران نیز حاضر نشدند.

به گفته آنان، این خوراک‌ها که به عنوان وعده غذایی اصلی در میان این کارگران توزیع می‌شود؛ تنها به دلیل دارا بودن صرفه اقتصادی پایین توسط پیمانکاران مربوطه در فهرست برنامه غذایی روزانه کارگران قرار می‌گیرد و در مقابل دیده شده که کارکنان رسمی شرکت نفت از خوراک متفاوت و دسر و پیش غذا استفاده می‌کنند.

به‌گفته این کارگران، چنان‌چه آنها بخواهند خوراک خود را از بیرون تهیه کنند با فاصله 20 دقیقه ای که تا شهر دارن ساده ترین خوراک 15000 هزار تومان هزینه دارد.

بر پایه این اظهارات در مقابل این شرایط عموم کارگران به لحاظ موقعیت شغلی و ترس از بیکار شدن ناچار به تحمل و کنار آمدن با این مشکل هستند و با بسنده کرن به همان غذای توزیع شده همه عواقب احتمالی بیماری‌های گوارشی را پذیرا می‌شوند.

بنا بر این اظهارات، ترکیب اصلی وعده‌های غذایی کارگران را مواد قندی و چربی تشکیل می‌دهد و در عمل کارگران باید با مراجعه به بازار، مواد ویتامینی و پروتئینی‌ بدن خود را تامین کنند.

فعالان صنفی کارگری در منطقه ویژه عسلویه معتقدند دلیل این وضعیت وجود ضعف و ابهام در مقررات اشتغال نیروی کار منطقه ویژه اقتصادی عسلویه و فقدان نظارت بر تامین حداقل امکانات رفاهی کارگران است.     
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی